سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز موعود


تعداد بازدید

v امروز : 2 بازدید

v دیروز : 5 بازدید

v کل بازدیدها : 11115 بازدید

مطالب قبلی

88/5/14 :: 10:48 صبح

خداوندا

عشق پریدن و عطش رسیدن شدت گرفته است. اکنون که روزنه های شهادت بسته است راهی به سوی خودت بگشا

بعد از شهدا ما چه کردیم ؟

این سوالی است که شاید یک بار آن را روی پوستر بزرگداشت شهید یا روی پلاکارد یادمان شهدا ویا روی عکس تکه ای استخوان یک بند انگشت ولباس آغشته با خون وخاک یک بسیجی دیده و خوانده باشیم. وشاید بارها از خودمان پرسیده باشیم که آیا به راستی کاری کرده ایم که جبران شهید شدنمان را بکند یا ما را مدیون شهیدان نکند و یا کاری نکرده باشیم که شهیدان را از خود ناراضی کرده باشیم ؟ 

ذهن ودل ما شاید جرات نکرده باشداین سوال را بپرسد تا ما رااز یک فرار اجباری برای جواب نجاتمان دهد. اما نه. نه نمی شود تصور کرد ونه باور که حتی یک بار این سوال را از خود پرسیده باشیم. چطور می شودپذیرفت؟ آیا ما شهیدان را دیده ایم؟ با آنها زندگی کرده ایم؟ پیر شهیدان حقی برگردن ما داردکه هیچ وقتی این حق برداشتنی و پایمال شدنی نیست.و هر کس توانش.درکش.دارایی اش وقدرتش بیشتر است وظیفه اش هم بیشتر وسنگین تر است. 

پس ای کسایی که هم توانتون هم درکتون وهم قدرت و دارایی تون بیشتره بیاین توی این روزای عزیز یه ذره بیشتر فکر کنیم .فکر کنیم به اینکه ما واقعآ بعدازشهدا چه کردیم؟ فقط حرف زدیم یا اینکه نه به نوبه ی خودمون به هدف ها وآرمان های اونها هم عمل کردیم. 

من مطمئنم که تو عمل کردی آره توعمل کردی به حرفای شهدا گوش دادی همونطور که خودت می گفتی فقط به مقوله ی احساسات جنگ وجبهه و شهید نپرداختی بلکه اومدی تو میدون رفتی جلو .جلوتر از دوستات .حتی به یکی از آرزوهات هم فکر نکردی ولی... ولی خوب به حرف شهدا گوش دادی بابا دست مریزاد به خاطر همینم  شهدا گفتند: "حیفه تو اینجا بمونی بیا پیش خودمون" بعدم تو پر کشیدی و رفتی. مارو با کوله بار ی از خاطرات خوشت تنها گذاشتی. عیبی نداره ما تنهایی این دنیا رو به امید دیدارتو اون دنیا تحمل می کنیم...                      پس به امید دیدار.

جاذبه ی خاک به ماندن می خواند. وآن عهد باطنی به رفتن...عقل به ماندن می خواند وعشق به رفتن... واین هردو را خداوند آفریده است تا وجود انسان در آوارگی وحیرت میان عقل و عشق معنا شود.

                                                  


نوشته های دیگران ()

88/5/14 :: 10:33 صبح

نوشته های دیگران ()

88/5/14 :: 10:4 صبح

 مرحوم حضرت آیة الله میرزا احمد سیبویه ( قدس الله نفسه الزکیه )

و گل پرپر شده فاضل ارجمند آقا محسن سیبویه ( رحمة الله علیه )

روزهای زیادی با آقای سیبویه گذراندیم ،روزهای خوب و شیرینی بود، اما یک روز یک اتفاق عجیبی رخ داد !

صبح آن روز آقای سیبویه خیلی سرآسیمه بود! اصلا حال عجیبی داشت بعضی ها فکر کردند نکند اتفاق بدی افتاد باشد بعضی ها هم برعکس فکر می کردند خبر خوشی به آقا داده اند! نمی شد احتمال درستی داد .

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()

88/5/13 :: 8:12 عصر

فرازی از سخنرانی آیت الله حائری شیرازی:

 «همین انتظار که امروز ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود  نسبت به پیامبر اسلام داشتند.  یهودیان بر اساس همین انتظار به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدک و...  سکنیگزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با  او باشند...

                                                              

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

روز موعود

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh